I love not man the less, but Nature more

image21

Helt oförklarligt, fullständigt överrumplad sköt ångest upp i från knäna till huvudet, har aldrig känt så tidigare, kan ha varit solnedgången, det ovanliga ljuset som sakta lade sig över E4:an. Är det något i mitt undermedvetna som vägrar komma upp till ytan, roten till den dåliga sömnen. Jag bläddrar igenom aktuella händelser, ljuset är verkligen ovanligt, räknar högt: operationen, blir inte av just nu, tar det i höst, money talks. Men helt plötsligt, när skogen öppnar sig på båda sidorna av motorvägen, när solens sken återigen liknar det jag har i minnet så inser jag, Du! Inte du igen..

Tisdag 12:e februari
Jag gick maniskt fram och tillbaka mellan kaffebryggaren och balkongen, koffein vs. frisk luft, kände mig stressad, med bärbara telefonen i handen, när fan skulle han ringa? Hade jagat läkaren som skulle genomföra operationen på min fot i två dagar utan resultat, operation planerad onsdag, ingen bekräftad tid. Upptaget. Jag chansade, mailade M.Korkelia på Njurmedicin, desperat. Femton minuter senare.. RING RING. "Skadan i din fot är för omfattande, vi kan omöjligt göra en enkel titthålsoperation, vi måste....."  Damn!  "Vi kan operera i slutet av april..."  Javisst, skriver du personligen ut checken? tänkte jag när jag lade på i örat på honom. Tre månaders sjukskrivning från och med slutet av april? Aldrig! Rock bottom.

Missförstå mig inte, självklart trodde jag inte ens i mina vildaste fantasier att detta skulle gå som jag hade tänkt mig, Danni's flyt! Kritik, han tänker ju bara på pengar, viskningar i periferin. Men nu hade jag verkligen ställt in mig, mentalt förberett (inte svårt, jag är född att ligga i en sjukhussäng) Hur skulle jag berätta nyheten för chefen? Ärlighet. Chefen säger: Hälsan kommer först. Dock, lika mycket som dom inte skulle uppskatta att deras enda säljare försvinner tre månader mitt i en brinnande högsäsong så vill jag inte förlora vad högsäsongen ger mig, kontakter, erfarenhet, pengar. Fortfarande.. knäckt. 


Hot Stuff: Eddie Vedder's (former frontman of Pearl Jam) record "Into the wild"
Great record, outstanding movie




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0