I've got a complicated case of escapism

image11


Hustaken var alla släta i 45graders luting åt samma håll, jag måste luta hela min kropp åt höger för att hålla mig i en rak linje, varför halkar jag inte på de dyblöta tegelpannorna? Varför har inte telgebostäder varit här? då skulle de få se denna galenskap, åtgärd. Vad gör Jocke Berg från KENT i mitt vardagsrum, och framför allt varför har en Djurgårdströja på sig och en stor jävla röd polygrip i handen? Han tar tag runt min hals och greppar tag om mina undre framtänder och bänder dem sakta bakåt tills hela käken slits av..

Man vaknar ju aldrig ur en mardröm med ett ryck som i filmerna, jag vaknade inte ens helt utan stannade lungt upp i en gråzon mellan sömn, mardröm och vaken, och två meter framför mig ser jag något som liknar en person som ligger rakt över min kontorsstol, stelnar till, Citodonets fel, tänderna värker, inbillning, Jocke Berg skulle säkert inte göra en fluga förnär. Paniken sveper över mig, kalla fötter. Det tar säkert 3 minuter innan jag ens uppfattar att jag har drömt, har fortfarande svårt att urskilja vad som är sant eller inte, tumen och pekfingret drar i framtänderna, dom är kvar. Mobilen: 03.21.

Jag gick aldrig till jobbet i morse, efter det absurda uppvaknandet så somnade jag aldrig om, datorn på. Om jag tittar på det senaste avsnittet av "My name is Earl" så kanske jag lugnar mig och kan somna om. Skulle ha varit nöjd om det var mitt enda problem, förkyld och kramper i magen. Du måste för fan skämta med mig? du kan ju inte hålla mig frisk i tre månader och sen två dagar innan kryssningen ger du mig kräksjukan? tror inte på karma. Bättre på eftermiddagen, kanske på grund av dålig sömn de senaste dagarna, ätit något dåligt? Om det är i en kista, skyhög på piller eller i partystassen så ska jag med den där båten i från stadsgårdskajen kl 18.00 på fredag.


Hot stuff: Johan Olsen's performance in Volbeat's The garden's tale

Kommentarer
Postat av: jojo

du skriver sa harligt!

2008-01-24 @ 22:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0