Might as well have been a dream, he thought.

image12


Anledningen till att Cinderellan varit på varvet tre veckor innan var för att kaptenen med styrman vid sin sida missat stadsgårdskajen och rammat den som radiobilarna på gröna lund, buckla. Kanske inte det man vill höra samtidigt som man stiger ombord på båten, första ölen sen var det glömt.

Rycker till lite lätt, motorerna startar, är vi under dom? Sen gick det fort, tumultet när tax-freeshopen öppnade liknade inget annat, gamar! Två vassa armbågar senare med en Gin i handen, drev mellan hytterna på däck 2 (Hur stor är chansen att överleva här nere vid en olycka?), bra stämning. Laddade. "Hur stor är chansen att överleva här nere vid en olycka?" jag stirrade blint på utrymningsplanen på väggen, 25% chans, med bra skor. 

Buffé, fanns inte en chans, Fishershot är inget för aptiten, slumrade till. SMACK! som en välplacerad handflata, Emma hade tipsat om en stor kopp svart kaffe.

Upp och ner, sen upp för att vända och åka ner igen. Diffust, hade jag ens kul? Jag tänker i alla fall intala mig det så här i efterhand. Inte varje helg man får stå i en bar på Cinderella kl 12, svepa två R&V och avnjuta en klockren cover av Motörhead's "Ace of spades" i en karaokefinal.


Hot Stuff: Sister Hazel's "Sweet Destiny"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0