I Close my eyes and wish to dream (but no dream will come to me..)

image40
Jag såg min far, han stog framför mig och bad om nåd, som om jag någonsin skulle kunna skrämma honom. Det vore i och för sig fruktansvärt tillfredsställande att få göra det, skrämma gubbjäveln ordentligt en gång för alla, kanske med 150km/t, kanske med en machete. Fotoblixtar, sekvenser, och varje gång den brände av högg det till i tinningen, salivet smakade som jag skulle föreställa mig ruttet kött i regnvatten. Smattrande, ylande och skärande väckte det mig, jag rykte till och befann mig i en kontorsstol, reception, en automatisk häftapparat var boven i dramat.

Hade någon sett min lilla tupplur? (morfinlur) Hade någon sett mig halvt liggandes över stolen medans den bärbara telefonen låg ensam och blottad på golvet med stadig ton? Jag bestämde mig snabbt för att inte utforska saken närmare, bältesklipp i bältet och med min kära vän "kryckan" vid min sida tog jag sikte mot balkongen, luft och näring är nog lämpligt efter 48 timmar utan föda, dock vatten. Solen sken som om det var sista dagen på jorden, brutalt varmt, jag kunde endast urskilja vissa konturer på poolutställningen. Men just som jag skulle vända mig om gå in ser jag en silverfärgad SUV leta sig upp för parkeringen, den där bilen känner jag igen tänkte jag, minnet stog still i nästan 3 sekunder innan svaret poppade upp i huvudet likt en runda i Jeopardy: The miljon dollar man! Ledsen kryckan, du får gå här ifrån..

Hot Stuff: Norther's "Forever and ever" Pure pleasure....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0